Bemutatkozó

Két kisgyermekem van Zsombor 11 és fél éves hatodikos iskolás, Panna idén töltöti be a 9-et, és kezdte meg a harmadik osztályt. Zsombor miatt kerültem kapcsolatba mozgásfejlesztéssel és az eredményeket látva kezdtem el pedagógusként is foglalkozni az iskolára, tanulásra való felkészítéssel. Öt éve fogadok és fejlesztek magam is gyermekeket, a Kulcsár Mihályné által tovább fejlesztett Delacato-módszert alkalmazom. A fejlesztés mellett iskolaérettségi felmérést is folytatok, mellyel feltárom a sikeres iskolakezdést akadályozó - de tornával fejleszthető - hiányosságokat. Elérhetőségeim: tel:06-20-910-66-85 e-mail: tibayjud@index.hu

Hogyan működik

2012.11.27. 14:49 - mozgasfejlesztes

Címkék: mozgásfejlesztés tibay judit tanulásinehézség mozgásfejlődés; magatartás probléma figyelemzavar

A szem-kéz koordináció azt a képességet jelenti, hogy a látást és a kéz mozgását célzottan összekapcsoljuk.  Ezek az alapvető képességek előfeltételei mindenféle tevékenységnek, így az írás és olvasás elsajátításának is. A gyermek akkor tud a vonalközben írni, ha a szemével úgy tudja követni a keze mozgását, hogy közben nem a kezére, hanem a leírt szövegre néz. A perifériás látását használja a keze irányításához.

A 3-4 éves gyermekeknél a vizuális észlelés elsősorban a mozgáson és a testséma gyakorlatain keresztül fejlődik. Az 5-6 éves gyerekeknél azonban célzott, direkt vizuális (látás-) fejlesztés is szükséges.

A szem kéz koordináció egy bonyolult folyamat, reflexek leépülése, tudatos cselekvések begyakorlásának sorozatából áll.

 halado.jpg(forrás: online-teniszakadémia.com)

Nem tévedés a kép, a rajta látható úriember mutatja be a szem-kéz koordináció egyik legbonyolultabb példáját. Persze rengeteget kell gyakorolni ehhez a szinthez. Vegyük át, hogy honnét is indul a dolog, aminek a vége akár a Wimbledon-i döntő is lehet.

2 éves korára

  • Már a jobb vagy a bal kezét használja szívesebben.
  • Hüvelykujja és mutatóujja, illetve hüvelykujja és ujjai közé fogva emel fel dolgokat.
  • Már tud mutatni, böködni, simogatni, csavarni és elfordítani.
  • Nagyobb gyöngyöket már fel tud fűzni.
  • Egymásra tud rakni kockákat, tud tornyot építeni, és a tálcás kirakót a helyére tudja illeszteni.
  • egyszerűbb építőjátékot tud használni.
  • Nézegeti a könyveket, és rámutat a képekre.

 

2 ½ éves korára

  • Nagy köröket, rövid vonalakat és apró kriszkrakszokat tud rajzolni.
  • Tud papaírt vagdosni, de még nem tudja a mintát körbevágni.
  • Tud önteni bár nem pontosan, és a csapnál meg tuja tölteni a poharát.
  • Nagyon szereti ha a homokszemek, rizsszemek leperegnek a ujjai között.
  • Képek egyszerűbb házimunkákra, mint a portörlés.
  • Fel tud öltözni, de nehézséget okoz a cipzár, a gomb a zokni. Rossz lyukba dugja a lábát a nadrágban, felcseréli a cipőt, és fordítva veszi fel a polót.
  • Tud lapozni.
  • Tud tálcás kirakóval és egyszerűbb építőjátékkal játszani.
  • Szereti használni a kezeit, babrálni, piszkálni, mindent megvizsgálni.

 

3 éves korára

  • Már le tud másolni egyszerűbb formákat.
  • Nagyon pontosan tudja elhelyezni a tárgyakat. egyre ügyesebb az építő- és kirakójátékokban. Már nyolc kockából épít tornyot.
  • Pontosan tölt, szereti a vizet, a homokot és a tésztát.
  • Nem túl maszatosan eszik önállóan, megmossa az arcát és a fogát, ügyesebben öltözködik.
  • Meg tud teríteni, örömmel segít.

Folytatás következik……

Tibay Judit  édesanya, mozgásfejlesztő tanító- és óvodapedagógus,

Ha bármi kérdésetek van, írhattok a tibayjud@index.hu email címere, vagy a 06-20-910-66-85 telefonszámon elértek.

A bejegyzés trackback címe:

https://mozgasfejlesztes.blog.hu/api/trackback/id/tr704929840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása