Bemutatkozó

Két kisgyermekem van Zsombor 11 és fél éves hatodikos iskolás, Panna idén töltöti be a 9-et, és kezdte meg a harmadik osztályt. Zsombor miatt kerültem kapcsolatba mozgásfejlesztéssel és az eredményeket látva kezdtem el pedagógusként is foglalkozni az iskolára, tanulásra való felkészítéssel. Öt éve fogadok és fejlesztek magam is gyermekeket, a Kulcsár Mihályné által tovább fejlesztett Delacato-módszert alkalmazom. A fejlesztés mellett iskolaérettségi felmérést is folytatok, mellyel feltárom a sikeres iskolakezdést akadályozó - de tornával fejleszthető - hiányosságokat. Elérhetőségeim: tel:06-20-910-66-85 e-mail: tibayjud@index.hu

Hogyan működik... (folytatás)

2012.12.12. 13:39 - mozgasfejlesztes

Címkék: tibay judit tanulásinehézség mozgásfejlesztés; mozgásfejlődés; magatartás probléma figyelemzavar

 

3 ½ éves korára

  • Tud egyszerű alakot rajzolni.
  • Egyedül öltözködik, bár a gombok, cipzárak és cipők még mindig gondot jelentenek.
  • Ügyesen eszik, iszik.
  • Labdává gyúrja az anyagot.
  • Mozdulatai lágyabbak, folyamatosabbak. Sorba rakja a kirakó- és építőjátékok darabjait, mielőtt elhelyezi őket.  Rajzolásnál felemeli a ceruzát a papírról, és odahelyezi, ahol a következő vonalat akarja vezetni.

 

4-5 éves korára

  • Az embernek arcot, szemet, orrot rajzol. Lehet, hogy az ábráknak van lábuk, de esetleg nincs testük. Kidolgozatlan házakat, autókat rajzol. Lehet, hogy leírja a nevét. követni tudja a rajzok körvonalait, kiszínezi őket, bár nem pontosan és ügyesen.
  • Gyakorlással 10-25 darabos kirakókat is kirak, kisebb építőkoca készletet használ.
  • Ollóval több egymást követő vágást képes végezni, de még nem tud pontosan vágni.
  • Tud babzsákkal és kislabdával dobni, bár még rosszul céloz. a karjával és a kezével együtt kapja el a labdát. kezd felülről dobni.
  • Villával eszik és megkeni a kenyeret.
  • Szappanoz és tud fogkrémet rakni a fogkeféjére. Megtörli az arcát és a kezét, de a testét még nem.

 

5-6 éves korára

  • Fákat, állatokat, embereket és házakat rajzol, és elkezdi képpé rendezni őket. Leírja a nevét. pontokat követve meg tud rajzolni egyszerűbb képeket, követi a vonalakat, lemásolja a betűket, és körberajzolja a formákat. Pontosabban színez, de még kimegy a vonalból.
  • Késse,l villával eszik, de még nehézséget okoz a hús felvágása.
  • Kalapál, seprűvel söpör, homokozólapáttal ás. Ki tud vágni egyenes és görbe vonalakat is ollóval, bár ez még fárasztó neki.
  • Óvatosan viszi a dolgokat. Képes egyszerre állni, csészét tartani és beszélni.
  • Képes kisebb gyöngyöket felfűzni.
  • Kialakul a kézdominancia.

A kézügyesség kibontakoztatása összefügg az értelem kibontakozásával. A kéz finommozgásai nem velünk születettek, hanem tanultak. A szem alapvető szerepet tölt be a finommozgások szabályozásában.

 

Tibay Judit  édesanya, mozgásfejlesztő tanító- és óvodapedagógus,

Ha bármi kérdésetek van, írhattok a tibayjud@index.hu email címere, vagy a 06-20-910-66-85 telefonszámon elértek.

A bejegyzés trackback címe:

https://mozgasfejlesztes.blog.hu/api/trackback/id/tr864961480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása