Bemutatkozó

Két kisgyermekem van Zsombor 11 és fél éves hatodikos iskolás, Panna idén töltöti be a 9-et, és kezdte meg a harmadik osztályt. Zsombor miatt kerültem kapcsolatba mozgásfejlesztéssel és az eredményeket látva kezdtem el pedagógusként is foglalkozni az iskolára, tanulásra való felkészítéssel. Öt éve fogadok és fejlesztek magam is gyermekeket, a Kulcsár Mihályné által tovább fejlesztett Delacato-módszert alkalmazom. A fejlesztés mellett iskolaérettségi felmérést is folytatok, mellyel feltárom a sikeres iskolakezdést akadályozó - de tornával fejleszthető - hiányosságokat. Elérhetőségeim: tel:06-20-910-66-85 e-mail: tibayjud@index.hu

Mi a gyanús, mire figyeljünk?

2012.10.16. 15:27 - mozgasfejlesztes

Címkék: mozgásfejlődés iskolaérettség mozgásfejlesztés tanulásinehézség magatartás probléma figyelemzavar tibay-judit

A cikk első részében eljutottunk az első félév végére... nézzük a folytatást.

A 6 hónapos babák megkezdik a helyváltoztató mozgások valamelyikét. Innentől kezdve egyre nagyobb a különbség fedezhető fel a gyerekek fejlődésében. Problémát jelez, ha a baba a 6. hónap végéig egyik irányban sem kezd el forogni, ha a 8. hónapban nem kúszik, és 18 hónapos koráig nem indul el. 8-10 hónaposan nem gőgicsél, nem gagyog.

Probléma, ha egyszerű kis utasításokat, produkciókat ( „pá-pá”-t inteni) az időszak végére sem teljesít, nem figyel a beszédre,  a tiltást nem érti. A játéka kizárólag a játékok eldobálása, illetve azok ütögetése. Baj, ha a mozgásfejlődése elmarad (nem fordul, gurul, kúszik, mászik, ül fel, áll fel a szokott időben.) Gyanú lehet, ha darabos ételt rendkívül nehezen fogad el, illetve nem is hajlandó a szájához vinni.  Probléma, ha közömbös, nem igyekszik felhívni magára a figyelmet, ha nem figyel a felnőttekre, ha arcmimikával, gesztussal nem fejezi ki örömét, bánatát, szüleit nem különbözteti meg az idegenektől.

1-3 éves korban a gyerekek rendkívül mozgékonyak, tanulékonyak. Probléma, ha mozgásai ügyetlenek, darabosak, nem képes kisebb tárgyakkal játszani. Az önálló járás megtanulásának időszaka 14-15. hónap, 2-3 hónap eltérés nem kóros, de ha az önálló járás két éves kor körül még nem alakul ki, az már lényeges elmaradásnak számít. Figyelme csak pár percre köthető le, kapkod egyik tevékenységből a másikba. Beszéde elakad az 1 éves szinten és 3 éves korig sem nő jelentősen a szókincse (5-10 szókezdeményt) használ, vagy mutogatva érteti meg magát. nem épít játékokból, nem utánoz. Szobatisztasága nappalra a 3 éves korára sem alakul ki.

images.jpgForrás: The parenting magazine

 

Gyermekeink érzékszerveinek és mozgásának egészséges fejlődése nagyon fontos. Ezek adják az alapját annak, hogy a csecsemőből egészséges mozgású és értelmű, beszédben, kommunikációban és később a tanulásban is sikeres gyermekké, majd felnőtté váljon.

Ha a fenti - és az előző részben leírt - fejlődésmenettől eltérőt tapasztal/tapasztalt gyermekén, nyugodtan keressen meg.

Egy felmérő óra alapján fel lehet térképezni a gyermek hiányosságait, melyek tornával még óvodás korban javíthatóak - elkerülvén emiatt az iskolában később kialakuló tanulási nehézségeket, magatartás problémákat!

Nem lehet elégszer elmondani, hogy nagyon fontos időben felismerni a problémát, és minnél előbb foglalkozunk vele, annál gyorsabbn és hatékonyabban kezelhető az!

 

Tibay Judit  édesanya, mozgásfejlesztő tanító- és óvodapedagógus,

Ha bármi kérdésetek van, írhattok a tibayjud@index.hu email címere, vagy a 06-20-910-66-85 telefonszámon elértek.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mozgasfejlesztes.blog.hu/api/trackback/id/tr524852138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása