Bemutatkozó

Két kisgyermekem van Zsombor 11 és fél éves hatodikos iskolás, Panna idén töltöti be a 9-et, és kezdte meg a harmadik osztályt. Zsombor miatt kerültem kapcsolatba mozgásfejlesztéssel és az eredményeket látva kezdtem el pedagógusként is foglalkozni az iskolára, tanulásra való felkészítéssel. Öt éve fogadok és fejlesztek magam is gyermekeket, a Kulcsár Mihályné által tovább fejlesztett Delacato-módszert alkalmazom. A fejlesztés mellett iskolaérettségi felmérést is folytatok, mellyel feltárom a sikeres iskolakezdést akadályozó - de tornával fejleszthető - hiányosságokat. Elérhetőségeim: tel:06-20-910-66-85 e-mail: tibayjud@index.hu

Mitől nehéz az iskolatáska ?

2012.10.29. 16:46 - mozgasfejlesztes

Címkék: mozgásfejlődés iskolaérettség mozgásfejlesztés tibay judit tanulásinehézség magatartás probléma figyelemzavar

A tanulási nehézségnek többféle oka lehet, több tényező szerencsétlen együtthatása váltja ki. Nézzük, hogy mik lehetnek ezek.

Társadalmi okok

A gyermekek kicsi korától kezdve ki van téve az elektronikus fény és hangingereknek.

Készen kapja a látványt. Túl korán találkoznak a vizuális kultúrával, nagyon kóros hatással van rájuk a színes mozgókép, egészségkárosító hatása van az idegrendszerre, fizikailag károsít. Akadályozza a hallás utáni tanulást, könnyen hozzászokik, függővé válik a TV-től. Nem fejlődik a gyerek képzelete, nem válik olvasóvá. Képzelet nélkül nem tud alkotó munkát végezni, a világról alkotott képe téves.

tanulás
 
Olyan mint a fogyókúra, mindig majd holnap

Szellemi járvány

Az írás, olvasás elvesztette eredeti jelentőségét. Egyre nagyobb jelentősége van a számítógépnek. A tévénézés és számítógépezés hátránya még az is, hogy tétlenül ül a gyermek. Sem mozgásuk, sem látásuk nem fejlődik megfelelően. Térérzékelésük bizonytalanná válik, idegrendszerük nem fejlődik megfelelően.

 Öröklődés

A dyslexiával küszködő gyerekek 41-50%-nál mutatható ki családi előzmény. Az öröklődés következtében a fiúk háromszor veszélyeztettebbek a lányoknál. Az érés eltérő üteme is a lányoknak kedvez. 6-7 éves korban 2 évnyi előnyük van a lányoknak: nyelvi készségük, gondolkodásuk, figyelmük fejlettebb. 13-17 éves kor körül a fiúk hátrányai eltűnnek, de addig sok pszichés gátlást szed össze. Nagy odafigyelést igényelnek mind a szülő, mind a pedagógus részéről.

 Lelki okok

Valamilyen lelki trauma lekötheti a gyermek energiáit, ezért nem tud az aktuális problémával foglalkozni.

  • ilyen ok lehet egy  haláleset a családban
  • testvérféltékenység, önértékelési probléma
  • ha a szülők nem fogadják el a gyermeküket (nem olyan nemű, amilyennek várták) az ilyen gyerekeknek megfelelési kényszere van
  • az iskolába lépés egybeesik a lakóhelyváltozással, a sok új ingert nem tudja feldolgozni. Nem fogadja el a tanító a gyereket.
  •  a családi nevelés értékei nagyon mások, mint az iskolai értékek
  •  az osztályközösség kilökheti magából a sérült gyermeket
  •  rontja az iskolába lépés feltételeit a tanuláshoz való negatív hozzáállás.

A cikk forrása: Kulcsár Mihályné "A tanulás öröm is lehet" c. könyve.

Tibay Judit  édesanya, mozgásfejlesztő tanító- és óvodapedagógus,

Ha bármi kérdésetek van, írhattok a tibayjud@index.hu email címere, vagy a 06-20-910-66-85 telefonszámon elértek.

A bejegyzés trackback címe:

https://mozgasfejlesztes.blog.hu/api/trackback/id/tr164877344

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása